Funktioner i medlemssystemet

Nedan hittar ni ett urval av de funktioner som er organisation har möjlighet att använda er av via Uprights medlemssystem. Vissa funktioner ingår i vårt basutbud varav resterande funktioner kan anpassas efter er organisations speciella behov. Har ni några frågor? Kontakta oss här.

Medlemsportal

  • Mina sidor
  • Digitala medlemskort
  • Bokning av event/ utbildning
  • Självbetjäning: betalning via kort/ Swish
  • Anslutning till folkbokföringsregistret

Hantering medlemmar

  • Skapa oändligt antal medlemskategorier
  • Översikt av betalningar för medlemskap (period & historik)
  • Intressekategorier för medlemmar
  • Fakturainformation och OCR-uppföljning
  • Automatisk hämtning av OCR-filer
  • Automatisk avplockning av inbetalda avgifter och aktivering av medlemsskap

Hantering organisation

  • Aktivera nya organisationer i organisationsledet
  • Organisationsstatistik i realtid
  • Hantering av er organisations interna och externa uppdrag
  • Hantering av obetalda medlemmar, passiva/ intresseanmälningar som ej betalt
  • Rapporter för: verksamhetsrapport, utbetalningsrapport, årsrapport

Kommunikation

  • Valbar kommunikation via SMS, epost, brev, Excel, etiketter
  • Skapa kommunikationsgrupper via organisationstillhörighet/ medlemskap
  • Skapa och spara sökmönster för medlemsgrupper
  • Hantering av medlemstidning

Ekonomi

  • Bokföring
  • Direktkopplad betalväxel (Nets) för kort och Swish-betalning
  • Avvikelselistor för avprickning av felinbetalningar
  • Manuella inbetalningar av tex gåvor för icke medlemmar
  • Reskontra för krets/ region/ sektion/ klubb

Bokningssystem

  • Skapa bokningar via scheman
  • Skapa nya aktivitetskategorier
  • Skapa prissättningskategorier för medlemmar samt gäster/ kunder
  • Hantering av deltagartak, utbildningsnivå för event, gästbokningar

Val & kandidatur

  • Skapa val och röstlängd
  • Hantera kandidater
  • Val via webben
  • Publicering av valresultat via webben

Systemfunktioner

  • Medlemsavisering
  • Avräkning av medlemsavgifter
  • Statistik över utstick
  • Fakturering och påminnelsehantering
  • CRM – funktioner
  • Integration med LADOK (estetisk design ingår ej)
  • Integrerad till Check-out (Nets Easy)
  • Integrerad till Statens person­adress­register, SPAR
  • Integrerad till Banker för att hantera betalfiler automatiskt
  • Integrerad till Tryckeri för utskick av postala brev/fakturor
  • Integrerad till Studentkortet och Mecenat

Drift & Support

  • Löpande systemsupport, backuper, rättning av buggar

Vill ni veta mer?