Förenklad hantering för medlemmar
Med Upright Onlines medlemsportal kommer era medlemmar alltid åt historisk och ny data. Medlemsportalen kan även användas för att kommunicera ut utskick, medlemstidning eller information om rabatter.
Systemet gör det även möjligt att koppla på digitala medlemskort. Det digitala medlemskortet som levereras till medlemmars telefon blir även denna en kommunikationskanal för er organisation som kan förmedla information i realtid till alla medlemmar. När fakturan i UprightOnline prickas av aktiveras medlemskortet i medlemmens telefon. Med digitala medlemskort sparar organisationen tid och pengar jämfört med plast eller papperskort, samtidigt som det är bättre för miljön.
Fördelarna med digitala medlemskortet är även att det alltid finns inom räckvidd och kan enkelt visas upp för att få medlemsrabatt hos föreningens partners. På samma sätt blir det också lättare för föreningen att hitta nya partners och koppla bra erbjudanden till medlemskapet.
Dataskyddsförordningen, GDPR
Dataskyddsförordningen kan innebära en stor omställning men även fördelar eftersom den öppnar för transparens gentemot medlemmar och kunder. Genom att anpassa er organisation efter dataskyddsförordningen visar ni bland annat på att inget finns att dölja, och en certifiering uppmuntras av tillsynsmyndigheterna. Därav har UprightOnline nu en ny funktion för multipla medgivanden/samtycken.
Medgivande/samtycke-administration innebär att systemet kan hantera multipla medgivanden/samtycken i medlemsportalen. Administratör kan lägga till och ta bort samtycken samt att titta och söka upp vem som har vilka samtycken. Som administratör kan man även bestämma om ett samtycke skall vissa på inloggningssidan innan man får logga in på mina sidor och resterande kan vara andra samtycken som medlemmen själv administrerar under ”Mina Sidor”. En bra tjänst för organisationer som jobbar med externa samarbetspartners.
Så blir både medlemmar och organisation nöjda
BankID är med sina 2,5 miljarder inloggningar varje år i särklass den mest använda lösningen för att identifiera sina kunder och användare elektroniskt i Sverige. Den är en elektronisk ID-handling som motsvarar körkort, pass och id-kort och ingår som en självklarhet i UprightOnline e-identitets breda sortiment av inloggningsmetoder. Vi stöder nu BankID-inloggning både i medlemssystemet och medlemsportalen, men även två stegs inloggning via sms och vanlig inloggning via användarID.