Medlemsportalens “mina sidor” för ökad självservice
Behöver era medlemmar vänta på att få en faktura hemskickad när de ska betala sin medlemsavgift?
Med UprightOnlines medlemssystem är det det möjligt för era medlemmar att välja elektroniska betalningssätt direkt vid ansökan. Allt för att det ska bli så enkelt som möjligt att bli medlem i er organisation. Användningen av elektroniska betalningssätt ökar allt mer. Swish, kortbetalning eller delbetalning online är något man bör kunna erbjuda sina medlemmar. När en medlem har betalat sin medlemsavgift online prickas betalningen av automatiskt i Uprights medlemssystem.
Med hjälp av medlemsportalen kan medlemmar logga in på ”mina sidor” samt uppdatera sina #medlemsuppgifter. Det blir dessutom möjligt att förnya medlemskap och betala avgiften direkt med kortbetalning, Swish och faktura via brev eller e-post. Alla medlemsuppgifter kommer direkt in i föreningens register.
Medlemsportalen nyttjar samma grafiska design som er befintliga eller nya hemsida och integreras med webbsidans CMS för en smidig åtkomst när en besökare navigerar runt på webbplatsen.
Ökad Tillgänglighet
Ibland hävdar medlemmar att de inte har mottagit ett utskick eller att de har tappat bort en avi eller faktura. Systemet sparar automatiskt alla avier och fakturor på medlemmens ”mina sidor”. Detta gäller alla fakturor som skickas via brev eller e-post. Medlemmar kan alltid se sina betalningar och ladda ned sina avier/fakturor på ”mina sidor”. Detta leder till tidsbesparingar för organisationen och mer frihet för medlemmen att smidigt utföra enkla ärenden.
Skräddarsydd medlemskommunikation
Med UprightOnline kan era medlemmar även ange vilka utskick och tidningar de vill ha prenumeration på, samt vilka medier de vill bli kontaktad genom. En medlem kan även ange vilka intressen, kategorier eller annan information den ger samtycke för att dela med sig av. De kan även ange vilket aviseringssätt de föredrar såsom e-faktura, faktura i PDF-format via epost eller faktura hemskickat till valfri adress.
Ökad Självservice
Utbildningsintyg, försäkringsintyg, och andra former av dokument kan autogenereras av systemet baserat på mallar. Dessa dokument kan era medlemmar själva hämta i medlemsportalen.
Håll medlemsregistret uppdaterat
För att få medlemmar att själva uppdatera sina uppgifter i ”mina sidor” rekommenderar vi att ni i nyhetsbrev, på sociala medier och i era digitala utskick länkar till “mina sidor”. Vi rekommenderar även att påminna era medlemmar att uppdatera sina personuppgifter för att kunna ta del av nyheter, erbjudanden och aktiviteter. För att säkerställa uppdaterade medlemsuppgifter kan ert medlemsregister även uppdateras baserat på folkbokföringsregistret. Om inte medlemmarna själva uppdaterar sina uppgifter.
Få in fler medlemsavgifter
På mina sidor kan medlemmar även förnya medlemskapet med kortbetalning eller faktura via post/epost. Portalen tillåter inte felinskrivningar vilket gör att fel-betalningar minskar eller försvinner helt.
Vill ni veta mer? Kontakta oss här!